Trouwen kan tegenwoordig overal… En de locaties spelen hier mooi op in. 15 jaar geleden had je de keuze uit de kerk en het stadhuis en je feest werd gehouden in het lokale zalencomplex. Nu is er keuze uit kasteeltjes, ruïnes, kloosters, boerenschuren of lekker op het strand, de mogelijkheden zijn oneindig.

Nu kan je in de ochtend vertrekken naar de mooiste locaties waar alles voor de dag geregeld kan worden… Er kan hier getrouwd worden, gefeest, gegeten en de locaties zijn vaak zo mooi dat je ook voor de foto’s niet op pad hoeft. Vaak hebben de locaties een samenwerkingsverband met diverse bruidsspecialisten, qua bloemen, catering, fotograaf, styling, trouwambtenaar, visagiste en bruidstaart. Het bruidspaar hoeft hier niet voor te kiezen maar omdat deze specialisten ervaring hebben met de locatie is dit zeker een aanrader.

In alle rust wordt je mooi gemaakt. Waar je 15 jaar geleden in de ochtend naar de plaatselijke kapsalon ging gevolgd door een bezoek aan de schoonheidsspecialiste voor make-up moest je haasten naar huis om je joggingpak te verruilen voor je mooie jurk. Als je als bruid niet perse van uit huis wil trouwen is er op veel locaties de mogelijkheid om in de ochtend op locatie te starten met haar en make-up. Samen met je vriendinnen, zussen, moeder begin je de dag gezellig met tutten en aankleden. Soms onder het genot van een kopje koffie maar ook de prosecco zie ik regelmatig voorbij komen. Er wordt gelachen, gekletst, herinneringen opgehaald en de laatste puntje op de “i” gezet. De bruid kan hierdoor ontspannen beginnen aan haar grote dag.

Gezonde spanning is er altijd, komt iedereen op tijd, vinden ze m’n jurk mooi, gaan m’n schoenen niet knellen, gaat hij -ja- zeggen? Uit ervaring weet ik dat al deze onzekerheden wegvallen op het moment dat bruid en bruidegom elkaar in de ogen kijken… dan kan hun sprookje beginnen…

De ceremonie vindt dus ook plaats op de locatie, er kan getrouwd worden door een trouwambtenaar, vroeger een stoffige wethouder die een vast riedeltje afwerkte, tegenwoordig is de keuze reuze. Er kan zelfs gekozen worden om door een familielid getrouwd te worden…  Na de mooie plechtigheid, wanneer het bruidspaar het -ja-woord hebben uitgesproken en de ringen gewisseld is er tijd voor felicitaties en borrelen…

Omdat je de hele dag op dezelfde plek bent heb je vaak ook een vaste locatiemanager die bijna alle werkzaamheden van je ceremoniemeester uit handen neemt. Hij/zij houdt de tijdsplanning in de gaten en er kan makkelijk een beetje geschoven worden als bv de borrel iets uitloopt. Je hoeft niet steeds de tijd in de gaten te houden tijdens het diner om op tijd op je feestlocatie te verschijnen of de receptiegasten staan bij wijze van al voor de deur als je nog aan je dessert moet beginnen.

En dan de feestavond… Ook daar zijn de mogelijkheden oneindig. Waar je vroeger bij binnenkomst een snelle krabbel zetten in het gastenboek, wordt je tegenwoordig gevraagd een foto te nemen met een lijst, een polaroid of een ware Photobooth. De gasten krijgen direct een print, plakken deze in het gastenboek en schrijven er hun gelukswensen voor het bruidspaar bij. De gasten komen meteen gezellig binnen. Waar voorheen gestart werd met een openingsdans, trapt het bruidspaar nu vaak af achter de DJ-desk. Waar de familie voorheen gênante levenslopen voordroegen  wordt er nu vaak gekozen voor ander vermaak. Er worden typetjes ingehuurd, illusionisten, theater-obers, karikatuurtekenaars, alles voor een stukje entertainment voor de gasten.

Een bruiloft is tegenwoordig een ware belevenis waar een personal touch en vooral genieten de belangrijkste elementen zijn!

Enkele persoonlijke tips:

Locatie

Photo

Bruidshaar&makeup

Catering

Photobooth

Bloemen

Bruidstaart